MyVi dan bawa, Savvy dah bawa. Ini pendapat aku.
MyVi.
Posisi driving tinggi ala-ala bawa van. Jadi view pun tinggi. Kalau dari statik nak bergerak (bukan ala-ala racer ye), lancar tapi underpower walau pun enjin 1.3 liter. Power enjin ok tapi bagi aku tak cukup kuat untuk saiz body sebesar tu. Kalau ada enjin 1.5 liter kira ok. Kalau tekan abis minyak, nak cecah 130kmj - 140kmj lambat. Ye la, berat.
View angle dalam MyVi memang bagus. Boleh nampak keliling sebabnya posisi seat tinggi. Cermin luas. Tapi feel dalam kereta tak best. Banyak sangat plastik. dan bagi aku, signal/lights/wiper levers dekat sangat dengan stering.
Kalau nak bawa rileks, senang hati dan boleh tengok sana sini, beli MyVi.
Savvy.
First kalau duduk dalam kete, korang rasa rendah sebab line tepi tinggi. Cermin belakang kecik dan C-pillar besar. Satu je ralat, stering tak boleh adjust, jadi posisi agak tinggi bagi aku. Dashboard pun rasa tinggi dan 'jauh'.
Kalau nak reverse, kena angkat satu picu dan tolak ke kiri depan. Kereta eropah semua macam tu. Takde la tersalah masuk gear reverse tak tentu pasal. First bila tekan minyak korang rasa macam under power tapi rupa-rupanya tipikal untuk enjin Renault. Lambat tapi lancar. Cuma bagi aku timing agak tinggi sikit jadi rasa lambat. Kalau timing rendah sikit rasanya mungkin best.
Suasana driving? Best. 10 kali ganda lagi best dari bawak MyVi. Kalau MyVi, time corner kena slow. Tapi dengan Savvy, macam tak reti-reti orang nak corner. Dia ikut je. Macam grip abis dengan jalan. Cornering memang teramat best. Walaupun rasa tinggi kete tu tapi tak rasa membuang langsung.
Kalau rasa nak bawak macam orang gila, corner sana sini, bawa Savvy. Puas Hati. Heh.
1 comment:
[url=http://linkinpark.com/profile/BuyFlagyl]Buy Flagyl[/url] We test this idea by simulating the motion of 0.5-µm particles near and inside the alveolus for various values of gamma. [url=http://forums.buddytv.com/members/buylasix.html]Buy Lasix[/url] Sophisticated models of acinar fluid mechanics, representing time-dependent low Reynolds number flows in cyclically expanding and contracting alveolated duct structure, were developed (4, 8, 11, 24, 27–29). [url=http://community.momlogic.com/profile/BuyLevitra]Buy Levitra[/url]
Post a Comment